Thursday, December 22, 2011

Takut!!

Assalamualaikum ^^

Hari ni macam biasa jaga anak buah aku. Dah besar dah budak 2 tahun ni. Dah pandai cakap dah. Gaya macam orang besar cakap dah. Juga makin debab macam aunty dia (bukan aku ok) hahaha. Biasalah kalau main dengan budak kecik ni. Macam-macam dia mintak.

Dengan berbekalkan suara yang dibuat-buat manja dan mata yang bersinar-sinar, Ameera pun goda aku.."Cik Na...nak handphone~"
Aish nak pinjam handphone la pulak. Orang tengah syok-syok baca mukabuku ni. Kacau je.haha...Suka betul dia tengok gambar dalam handphone aku. Kadang-kadang tunjuk video dia masa kecik. Tergelak-gelak dia tengok. Haha comel kan.

Bila nampak laptop aku, mula la ngada-ngada nak mintak tengok barbie. Bukan barbie apa. Dia panggil budak pink dalam cerita Lazy Town tu barbie (kat Malaysia takde lagi cerita ni). Pantang nampak pink je, dia panggil barbie.haha. So bila dia dah tahu aku download cerita Lazy Town dia kat laptop. Habiss laa laptop pulak jadi mangsa.

ambil dr Mr. Google

Hari tu ternampak episod Lazy Town pasal Cry Dinosaur kat You Tube. Tengok macam best je (aku lak yg layan cerita budak-budak.hehe) terus download (nah link dia Lazy Town..tahu korang nak tengok gak kan.haha). Bila bagi Ameera tengok, terus dia p menyorok dalam selimut.hahahaha gelak besar la aku. Rupa-rupanya dia takut dinosaur! haha =)

Time tengok tu pulak tiba-tiba angin kat luar kuat sangat sampai dengar kat dalam. Ameera tiba-tiba cakap "Dinosaur datang! Dinosaur datang!" hahahahaa rasa nak gelak guling-guling je~

Teringat pulak masa pergi tengok konsert Halloween kat sekolah anak jiran kitaorang dulu. Tak takut pulak si Ameera ni tengok orang pakai custom hantu. Siap tepuk tangan lagi lepas tengok konsert tu. Suka hantu la pulak anak buah aku ni!!

Tarian hantu-hantu Italy di America International School. Saja letak gambar beso, biar korang takut. Hakhak
 
p/s: Hantu tak wujud. Tapi manusia perangai macam hantu memang ada =P

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...